fredag 11 januari 2013

Simulering: Simulation


Nu i helgen är jag ensam hemma. Då ska jag simulera en tur i skärgården med min segelbåt vad gäller mat och dryck. Jag har aldrig övernattat i båten och har dålig koll på hur mycket mat, dryck och övrigt som man behöver. Nu ska jag testa! Efter jobbet på fredagen packar jag min fiktiva båt med det som syns på bilden.
Drickyoughurt, apelsinjuice, 3 färdiga smörgåsar, Spagetti Carbonare, 1 påse snabbnudlar, 1 burk nudelsoppa, Snabbkaffe, 4 skivor hårt bröd, 4 digestivekex, 1 burk sardiner, 3 clementiner, 3 bananer, 2 ägg, kaviar, 1 näve russin, 1 snickers, 1 påse chilinötter, ca 4 liter vatten och sist men inte minst 4 burkar öl. Tanken är att jag nu ska leva på detta from fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Spontant känns det som att det kommer att fungera bra och att jag inte kommer att vara hungrig en enda sekund. Allt ska dessutom tillredas i en enda kastrull på en enda spisplatta. Blir det kris får jag väl angöra en hamn med en matvaruaffär.


This weekend I am home alone. I shall now simulate a trip to the archipelago with my sailboat in terms of food and drink. I've never spent a night in the boat and have a no experience of how much food, drink and other items that you need. Now I will try! After work on Friday I pack the imaginary boat with what is seen in the picture.
Drinking Yoghurt, orange juice, 3 ready-made sandwiches, spaghetti Carbonare, 1 bag of instant noodles, 1 can of noodle soup, Instant Coffee, 4 slices of hard bread, 4 digestive biscuits, 1 can of sardines, 3 clementines, 3 bananas, 2 eggs, caviar, 1 handful raisins, 1 candybar , 1 bag of chilli nuts, about 4 liters of water and last but not least 4 cans of beer. The idea is that I now live on this from Friday afternoon to Sunday afternoon. Spontaneous it feels like it will work well and that I will not be hungry for a single second. Everything should also be cooked in a single pot on a single hotplate. If it crisis I may call into a port with a grocery store.

2 kommentarer: