söndag 23 oktober 2011

Senhöst på Trälhavet: Late autumn at Trälhavet





En härlig solig höstdag på Trälhavet. Idag var jag nästan ensam ute på sjön. Träffade dock på en Stortriss som jag försökte kappsegla mot. Gick ganska bra men jag hann inte i fatt den. Strortrissen hade nya fina seglen och betydligt större fock jag antar att detta gjorde att jag inte hann ikapp. Nu är det inte många båtar kvar i vattnet på klubben nästan bara min. Jag tänker nog försöka komma ut minst en gång till i år.

A lovely sunny autumn day at Trälhavet. Today I was almost alone on the see. Met, however, a Stortriss that I was trying to sail against. Went pretty good but I did not catch her up. Strortrissen had fine new sails and much larger jib I guess that made ​​me not caught her up. Now it's not soo many boats in the water at the club almost only mine. I will probably try to get out at least once more this year.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar