söndag 24 september 2017

Sista seglatsen säsongen 2017?

Jag seglade upp till klubbholmen Lilla Kastet mitt på dagen lördagen den 23 september. När jag koma fram lade jag till vid bryggan till vänster närmast infarten. Endast två andra båtar var där och de låg vid berget. Tätt tillsammans så de var goda vänner. Jag monterade upp grillen efter det att jag förtöjt och fixat båten för kvällen. Grillade rostas skiva med potatissallad och aromsmör + en grillad tomat. Till detta inmundigades det Norrlands guld. Det blev mörkt fort och jag drog mig tillbaka tidigt. Lyssnade på radion och körde värmaren. Somnade gott och sov gott. Söndag morgon vaknade jag tidigt och efter en snabb frukost begav jag mig hemåt. Gick för motor till Grinda hålet och därefter kunde jag segla plattläns hela vägen till Österskär. Detta var nog den sista seglingen med övernattning denna säsong.


 
 
Spirat försegel när jag seglade hem.

1 kommentar: