söndag 17 september 2017

Lördagskryssen


En vacker september lördag blev det. Dåliga vindar men härligt väder. Jag monterade mina Lazyjacks sent om sider men jag ville gärna kolla så och hur de fungerar så jag kan montera de nästa säsong. Jag justerade också segelinfästningen på mast och bom och kunde få seglet att sitta mycket bättre genom att helt enkelt höja halshornet ca 1 decimeter. Bommens bakkant hamnade högre vilket gjorde en stor skillnad i sittbrunnen men framför allt kan jag nu forma seglet betydligt bättre. Plana ut eller öka buken, spänna, slacka allt fungerar mycket bättre, enklare och lättare. Kort sagt så var det en nyttig seglingstur som gav mig en helt del kunskap och erfarenhet som jag tar med mig till nästa år men framför allt var det roligt och avkopplande.  Jag kunde också se starten av TBK tävling till Kålön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar