tisdag 16 november 2021

Airhead i en Sunwind 311

Jag kan inte hålla mig från att arbeta med båten trots att jag tänkte hon skulle få vara i fred och vila ut under vintern inför våren 2022. Jag har demonterat den befintliga vattentoaletten och ersatt den med vår mulltoa - Airhead - från förra båten. Jag var lite osäker på hur Airheaden skulle passa i Sunwind eftersom en Airhead är högre än en vattentoalett. Det visade sig dock fungera utmärkt även om jag bara provsuttit den utan att använda den i skarpt läge än. Vi beställde Airheaden med veven på vänstersidan (sett framifrån) vilket inte var helt idealiskt i Sunwind men det gick faktiskt att flytta vevhantaget till högersidan med lite besvär och det blev så mycket bättre. Hålltanken och bordsgenomföringarna tänker jag låta vara kvar tills vidare. Hålltanken sitter undanskymt och är inte i vägen och jag behöver inte utrymmet. Jag har heller ingen lust att starta upp vårsäsongen med ett plastarbete. Jag vill sjösätta a.s.a.p.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar