tisdag 13 januari 2015

Long time no see

Mitt praktiska jobb ligger nere under vintern. För att fortsätta med toaprojektet och allt annat behövs fler plusgrader. Jag behöver kunna plasta och limma och för det krävs plusgrader. Men jag använder tiden till att planera och läsa massor av båttidningar och bläddrar dagligen i katalogerna från Hjertmans, Seasea, Erlandssons brygga, Watski, Biltema, ClasOhlson, Jula mfl.
Jag försöker göra en priolista över vilka saker jag ska göra och i vilkern ordning. Det viktigaste är att få allt som krävs innan sjösättning gjort först. Så här ser priolistan ut just nu:

Byt genomföring för avloppet.
Demontera loggen (ska ersättas med en gps-logg som redan finns hemma) och plasta igen hålen.
Bygga badbrygga.
Montera toalett och hålltank.
Ordna förvaring under sittbrunnen.
Bygg om under diskbänken.
Fixa plats för kompressorkyl i förpiken.
Flytta batteribank till ny plats under sittbrunnen.
Dra om el.
Ny Lazyjacks (måste påbörjas innan påmastning)
lacka inredning
Ventil i rufflucka
Sy sittbrunnstält
Solceller på pinne i aktern
Lägg nu durkmatta

Mycket att göra men det blir väldigt roligt. :-)

1 kommentar: